خفن :: به نام تفاوت

به نام تفاوت

به نام تفاوت

درود به شما

با تشکر از اینکه از وبلاگ من بازدید می کنید.

در صورت تمایل میتونید برای ارتباط با من از آیدی Unsane در تلگرم استفاده کنید.

یعنی

https://telegram.me/Unsane

لینک کانال تلگرم :

https://telegram.me/Phree

شاد و سلامت و موفق باشید.

بایگانی

چند وقته نه حوصله دارم کتاب یا مطلب جدیدی بخونم

نه حوصله دارم چیزی بنویسم

نه حوصله دارم آهنگ گوش بدم

نه حتا باشگاه رفتم

دقیقن این بی حوصلگی و راکد شدن زمانی رخ داده که باید این کارها رو انجام بدم

به یه حس بیهودگی مسخره ای رسیدم


خدا رو شکر بازم... دلیلش هرچه که هست جایی خارج از خودم نباید دنبالش بگردم


به هر حال گفتم در یک موردی چیزی بنویسم و با دیدن یک صحنه این موضوع اومد در ذهنم


تجربه نشون داده وقتی با آدمای آماتور (شاید حتا بشه گفت بی سواد یا فاقد سواد کافی) صحبت می کنیم خیلی دوست دارن بحثای خفن راه بندازن، در مورد خفن ترین مسائل اون حوزه، و بیشتر هم به صورت "راستی در مورد فلان اطلاعات داری؟ (فلان یه چیز خفنه که دیروز بحثش در دنیا مطرح شده) " هست بحثاشون و خیلی اوقات در ادامه میگن "خواستم (یا داشتم) روش کار کنم (می کردم) خواستم نظرتو بدونم"


و در اون حوزه اطلاعاتشون معمولن زیر صفره و فقط  برای خفن به نظر رسیدن دائم از این موضوع خفن سویچ می کنن روی اون یکی موضوع خفن که مخاطبشون با خودش بگه"این یارو چقدر خفنه!" 


و در خیلی از موارد هم فقط بازی با کلمات و اصطلاحات و... و هیچ نتیجه ای هم معمولن از بحث باهاشون حاصل نمیشه، مثل خوندن سرفصل های یک کتاب خفن میمونه


در مقابل، وقتی با افراد حرفه ای و با تجربه و واقعن خفن صحبت می کنیم، صحبت ها ساده، نتیجه گیری ها عمیق و بسیط، و در نهایت یک بحث مفید رو خواهیم داشت

بدون اینکه لازم باشه بفهمیم اون فرد چقدر خفنه و تا کجا میتونه پیش بره

و برای اشاره به خفن بودنش همین بس که تا هرجا بخواهیم باهاش پیش بریم، بدون پرداختن به هیچ حاشیه ای و بدون مرور موارد غیر ضروری و به صورت  متمرکز روی همون موضوع، کاملن پایه است و حتا جایی که ما قادر نیستیم ادامه بدیم هم، ما رو با خودش تا یک مرحله بالاتر از نقطه ی نهاییمون میبره و ارتقامون میده


متاسفانه دورمون پر شده از سر و صدای آدمای "من خیلی خفنم" و سکوت آزار دهنده ی آدمای خفن

مثال هم زیاده که خوب هرکسی در حوزه ی فعالیت ها و علایق خودش میتونه کلی نمونه پیدا بکنه ازشون... 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">