RANSOM_decryptER :: به نام تفاوت

به نام تفاوت

به نام تفاوت

درود به شما

با تشکر از اینکه از وبلاگ من بازدید می کنید.

در صورت تمایل میتونید برای ارتباط با من از آیدی Unsane در تلگرم استفاده کنید.

یعنی

https://telegram.me/Unsane

لینک کانال تلگرم :

https://telegram.me/Phree

شاد و سلامت و موفق باشید.

بایگانی

این پست رو "تا انتها" بخونید 


چندین سال پیش وقتی که خیلی به رمز و رمزبازی علاقه داشتم - صبح بیدار بودم و "ناگهان" یکی که این جریان رو میدونست متن پایین این نوشته رو برام فرستاد


در نگاه اول فقط یه شعر زیبا به نظر میاد... اما ببینم میتونید متوجه بشید  چه پیامی در "این نوشته" نهفته است؟


من "چند بار خوندمش" تا متوجه شدم و "ذخیره اش کردم..." 


"خیلی دنیای رمز و رمزی صحبت کردن قشنگه"


راستی مراقب باشید علائم به کار رفته توی متن "گولتون نزنه"


این یکی از "عالی ترین" نمونه های کریپتوگرافی هست که در "دنیای واقعی" هم بسیار پر کاربرده


خود اون استادی که این پیام رو برای من فرستاد طوری بود که با کلماتی که به صورت ناخوداگاه وقتی توی "اتاقم تنها" بودم می نوشتم جمله میساخت و دقیقن می فهمید دارم به چی فکر می کنم ! چیزی که توی ناخوداگاهم بود و خودم هم نمیدونستم ! 


و "بعد" از خوندن این پیام و نمونه های بعدش دید من به دنیا "عوض شد" و به خیلی چیزها به صورت "پیام های رمز شده" نگاه می کنم






[04:11]<Done> "Gofti k man az tayfye sangdlanm bkhoda na"


"ya asheqe in hastamo ya asheq anam bekhoda na"

[04:11]<Done> "har ja ke to raftio be har kas ke rsidi" "gofti ke man az qome jodaei talabanam bekhoda na"


"chon ahle sokutam"

[04:12]<Done> "na ahle hayahu"


"to teshney tarifio man baste dahanam"

[04:13]<Done> "penhan shode"  "dar sokoot"o "hayejanam"


"Taqsir ze man nist" "divaneye to ahle sokhan nist"

[04:14]<Done> "har bar delam khast ta yek dele basham"


"har bar delam khast" "harfi zade basham"


"didam ke haman lahzeye goftan negaranam" "to teshneye tarifio man baste dahanam"

[04:15]<Done> "Lahzeye sokhtanam

[04:16]<Done> "Sineye afrukhteam"


"Aasheqi amukhtanam"

[04:17]<Done> "Hame taqdime to bad"

[04:18]<Done> "Hey nagu harf bezan yek jahan she'ero sokhan qesehaye dele man"

[04:18]<Done> "Hame taqdime to bad"

[04:19]<Done> "Hame taqdime to bad"

[04:19]<Done> 😉



اگر با رمزنگاری آشنا باشید ممکنه بدونید چند نوع الگوریتم رمز داریم... بعضی هاشون رو بهشون میگن "برگشت ناپذیر" که از نمونه های اونها میشه به "هش" اشاره کرد... هش رو گاهی با # هم مشخص می کنند... "که به هیچ وجه قابل برگشت به نمونه ی اولیه نیستند !"




اگر فکر می کنید متوجه پیام پنهان در نوشته شدید "نتیجه" رو با پیام دادن به من به اطلاعم برسونید.



😊😉


#RANSOM_decryptER

#حساس_به_حروف_بزرگ_و_کوچک

#Psypher

#Was_a_Genius

#Was_a_Psycho

#He_Is_Still_The_One

#Da_Vinci

به قول آرین دوست عزیزم


There Is a Secret Behind Everything


فکر کنم اگر جنگ جهانی سوم خدایی نکرده روزی شروع بشه ... من اون آدمی هستم که طراحی یه "ماشین انیگما" رو بهش می سپرن


و طوری طراحیش می کنم که این بار بر خلاف بار قبل - و بر خلاف چیزی که می خوان - به جنگ پایان بده... 


حیف که خیلی حوصله سر بر میشه وگرنه وبلاگ رو تبدیل می کردم به جایی که هیچ چیز جز رمز درش قرار داده نمیشه ! خیلی لذت بخشه طراحی رمزی که حتا کلیدش هم فقط در دست افرادی قرار داره که رمز انتخابشون می کنه !


خیلی دوست دارم این کار رو انجام میدادم... و این کانال محتوای مفیدتری میداشت


مطمئنم مغزتون عضله می آورد ! اما مطمئن نیستم مخاطب وبلاگ باقی میموندید که مغزتون عضله بیاره


این کاری بود که چندین سال به طور مداوم انجام میدادم طوری که یه مدت وقتی با بعضی ها صحبت می کردم اصلن متوجه حرف زدنم نمیشدن ! از بس که به صورت ناخوداگاه دائم همه چیز رو کد می کردم !


و الان دوباره بهش گرایش پیدا کردم... 


چیزی که خیلی خوشحال کنندست اینه که بعضی ها میتونن بعضی از رمزها رو بشکونن !


اما نکته ناراحت کننده اش اینه که اون افراد معمولن اینقدر تعدادشون کمه و غیر قابل دسترس هستند که بعضی رمزها هرگز شکسته نمیشن !


میگن توی نقاشی های نقاش های نابغه یا نوشته های نویسنده های نابغه چیزهایی نهفته بوده که حداقل در اون زمان هیچکس متوجهشون نمیشده ! 


و بعد از گذشت قرن ها - با پیشرفت علم و تکنولوژی و ظهور نوابغ دیگه - تازه اون رمزهای پنهان کشف شدند !


و الان استگانوگرافی یا کریپتوگرافی نمونه های ضعیفی هستند که کامپیوتر با تقلید از ذهن و طرز تفکر همین افراد سعی در ارائشون داره...


معمولن طراحای رمز میمیرن بدون اینکه چیزی خوشحالشون کنه !


حداقل میتونیم بگیم... روحشون شاد !



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">