خدا را چه دیدی ! :: به نام تفاوت

به نام تفاوت

به نام تفاوت

درود به شما

با تشکر از اینکه از وبلاگ من بازدید می کنید.

در صورت تمایل میتونید برای ارتباط با من از آیدی Unsane در تلگرم استفاده کنید.

یعنی

https://telegram.me/Unsane

لینک کانال تلگرم :

https://telegram.me/Phree

شاد و سلامت و موفق باشید.

بایگانی

این روزها میبینم خیلی ها می گویند "خدا کجاست؟" - بعضی ها هم که از آنها می توان به عنوان "جلو افتادگان ذهنی" یاد کرد پاسخ این سوال را مدت هاست که یافته اند : ((خدا وجود ندارد)) !


با آنهایی هم که می گویند وچود دارد چون اینطور شنیده اند کاری نداریم


برویم سراغ سوال ! هر سوالی راه حلی دارد 


موضوع برمی گردد به دوره ی راهنمایی و دبستان - داستان از جایی شروع شد که در کتاب علوم موضوعی با عنوان "اهرم ها" مطرح شده بود و قوانین ساده ای برای آن وضع شده بود


هر اهرم ساده تشکیل شده از 3 قسمت : تکیه گاه - نیرو - جسم !


خوب  در آن زمان موضوع به بیل و فرغون و قیچی ختم می شد و نهایتا دسته بیلی در امتحان فهم ما را نسبت به این موضوع محک میزد !


منتها الان موضوع فرق کرده - انهایی که خیلی فکر می کنند به این موضوع ساده فکر نکرده اند !


من می توانم جریان زندگی را یک اهرم ساده فرض کنم  ! و حالا می رویم سراغ تجزیه ی قسمت های تشکیل دهنده ی این اهرم به کمک قوانین اهرم ها


هر اهرم قسمتی دارد به عنوان نیرو - نیرو "نقش اول" است - همه چیز به آن بستگی دارد منتها به 2 قسمت دیگر هم احتیاج دارد تا نیرو باشد ! وگرنه معنایی ندارد - خوب من این نیرو را "خودم" در نظر گرفتم - من باید حرکت دهم - باید تغییر ایجاد کنم و هزاران باید دیگری که وظیفه ی نیروست !


جسم ! خوب مفعول تمام آن "هزاران باید دیگر" را جسم در نظر می گیرم - باید حرکت کند - باید تغییر کند و ... 


تا اینجا همه چیز درست بود - شاید اهل تفکر که خدا را نیافته بودند همین موضوع کوچک را فراموش کردند 


تکلیف "تکیه گاه" چه می شود ؟ این نیرو را چگونه اعمال کنیم ؟ گیریم بسیار هم زیاد است - آیا می توان بدون داشتن تکیه گاهی مناسب نیرویی وارد آورد ؟ حتی برای به حرکت در آوردن یک "پر" احتیاج به تکیه گاهی برای نیرویمان داریم


موضوع دیگری که گریبان گیر عده ی دیگری از مردم است این هست که اصلا قانون اهرم ها چیست ؟ داستان چیست ! 


این مردم گاهی جسم را به جای تکیه گاه قرار می دهند ( خدایا همه اش تقصیر تو بود ) و یا گاهی نیرو را با تکیه گاه اشتباه می گیرند ( خدایا خودت درستش کن ) گاهی تکیه گاه را سست قرار می دهند ( یا ابن عبدل ) و گاهی هم در جای مناسب قرارش نمی دهند ( خدایا جان مادرت همین 1 دفعه - دیگه مزاحمت نمیشم )


داستان همین است ! تکیه گاه ! نیوتون می گفت : اگر به من اهرم مناسبی اعطا شود - با طول مناسب و تکیه گاهی که در جای مناسب قرار دارد - زمین را حرکت می دهم ! زیاد هم پرت و پلا نمی گفت این دوست عزیزم ... مهم اینست که تکیه گاه شما کجا باشد - چقدر محکم و ثابت باشد و چقدر برای وارد آوردن نیرو شرایط را محیا کرده باشید !


آنگاه با وارد آوردن نیرویی اندک هم می توان مانعی عظیم را حرکت داد

 نکات مهم : 

نیرو چیزی جز "من" نیست

جسم "من" نیستم ولی گاهی می توانم خودم را هم تکان دهم ( الاکلنگ )

مهم جایگاه تکیه گاه است - هرچه بهتر این تکیه گاه را در این اهرم جای دهید - نیروی شما مفیدتر خواهد بود

هیچ نیرویی نمیتواند تکیه گاه هم باشد و بر عکس

جسم تکیه گاه نیست - تکیه گاه ثابت است و جسم باید حرکت کند - اتفاقا کاملا از هم جدا اند

در نهایت : قانون اهرم ها در زندگی می گوید - تنها نیرو تویی - و هرچیزی غیر از تو در این زندگی حکم همان جسمی را دارد که مفعول نیروی توست - فقط یادت باشد که به یک تکیه گاه احتیاج داری - آن تکیه گاه تو نیستی - ماهیتش هم طوریست که هیچکسی نمیتواند باشد چون نیروی تو می تواند بر همه اثر کند - پس این تکیه گاه را چه بنامیم ؟ که در حالی که هیچ تاثیری در نیروی ما نداشته باشد - تاثیرش را در نتیجه ی کار ببینیم  ؟


شما را نمی دانم


من این تکیه گاه را "خدا" نامیده ام !




نظرات  (۷)

khob man soalamo 1bar dg migam..
tekiye gaho ma farz mikonim khodast,ghara dadane tekiye gah k gofti,mishe 1jur aghide,aghide b chetor didane khoda.
aksaran khodao ghabul daran,(felan albate)har kas ba ye tafcri ,
in k migi aghide bar vojude khoda b onvane tekiye gah tu zendegi..
to niru vared kardi k b hadafet k hamun jesme berec,ba tekiye b tekiye gah ta mituunesti zureto zadiyo dar moghabele hame sakhtiyash bazam edame dadi....mesalesham hamin tekvando khodet mitune bashe,k age bad shanc vaghan nemiyovordi alan nemidunam nafar chandom tu tekvando dashti o bachand ta medal,ta ounja k mitunesti tamame sayeto kardi..soal injast??..
k in tekiye gah ma sabete tekun nemikhore,pas yani to harchi talash kardi ba tekye b khoda ta hamunjaiy pish rafti k khodet tunessti o ,yani hich tacri nadashte in tekiye..age tekiye gaho 1chize sabete dg bezarimo bavaresh konim mitunim hamun kariyo bokonim k ghablan kardim..
inaiy k goftam nazare mane albate..bardashte man,shayad eshtebah bardasht karde basham ya harchize dg k b zehne to rcde o man na..pas khosh hal misham age 1tozihi dar moredesh bedi k manam befahmam daghighan manzuret chi bude
پاسخ:
هرکسی همونجاست که باید باشه

شما هم نیرو رو با تکیه گاه اشتباه گرفتی - من فقط برای وارد کردن نیرو به به تکیه گاه احتیاج دارم - وگرنه قرار نیست کاری برای من انجام بده

اگر شما هم عامل شکست یا پیروزیت رو تکیه گاه بدونی در اشتباهی - اون چیزی که برنده رو تعیین می کنه نیروست - تکیه گاه فقط باید جاش مناسب باشه - مثلا در قلبت

من یاد گرفتم همونقدر که به پیروزی هام میبالم - شکست هام رو هم قبول کنم - و البته بدشانسی عدالت حاکم بر دنیا رو نشون میده - قرار نیست یه ادم خوش شانس همیشه خوش شانس باشه
2roste
پاسخ:
ممکنه برای شما پدر یه تکیه گاه باشه 

آیا اگر در امتحانت نتیجه ی دلخواهت رو نگیری به پدرت گلایه می کنی به عنوان یه تکیه گاه ؟ اتفاقا بر عکس - میدونی یه نفر رو داری که بعد از شکست هم بهش تکیه کنی - خیلی مهمه که بعد از شکست پشتت خالی نشه - دلیلی نداره که هرکسی که تکیه گاهی داره هرگز شکست نخوره 

شاید نقش تکیه گاه بعد از شکست پررنگ تر بشه

و شاید چیزی که در نگاه اول شکست به نظر میاد - واقعا اون چیزی نباشه که به نظر میاد


man taslim,ama hanuzam chizi nafahmidam,shayadam nemikham befahmam,hamuntor k goftam har kas 1tarifo tocfi dare az khoda.man tocfto dust daram..ama khob hamishe 1zehniyati dashtam az khoda behesh adat kardam shayad b khatere ine k paziroftane neveshtehat baram sakhte.. ama aghidat ghashange :-)
پاسخ:
درسته

ما فقط به بعضی مسائل "عادت" کردیم - وگرنه هرچیزی که ما بهش عادت داریم لزوما درست نیست 
MOTMAENAN HAMINTORE ..

but...

پاسخ:
من از این کار اصلن خوشم نمیاد ☺

از ما گفتن ☻
سلام
پ.خ رو ج ندادی.
راستی این وبلاگ رو اسکریپتش رو بردار با فایرفاکس سخت میشه پ داد جیگر
راستی منتظرتم.
راستی خیلی
پاسخ:
سلام سعید چطوری ؟

من هم اوایل فکر می کردم به خاطر اسکریپت هایی هست که روش گذاشتم منتها دیشب رفتم وبلاگ یکی از دوستان توی همین blog.ir و با فایرفاکس نتونستم برای نظر ارسال بکنم

به نظر میاد همه وبلاگ های blog.ir اینطوری هستن و مربوط به اون اسکریپت ها نبود

پیامت رو هم اومدم توی وبلاگت که جواب بدم دیدم پاکش کردی - لینک جدید هم نذاشته بودی

یه دونه ای
سلام
دارم میرم سربازی.
بستم هم به خاطراینکه چیزی برای گفتن نداشتم
من بیشتر حرفهام رو نمیتونم در اینترنت و بلاگ بزنم چون راحت نیستم.
من گفتم که منتظر جوابتم از اون طریقی که بهت پ کردم.
درکل اینو بگم که خیلی جیگری
فعلا شب خوش
پاسخ:
جدی ؟ منم دارم میرم سربازی ایشالا اول برج 6 اعزامم

به نظرم بهترین گزینست ! سند فرار آدم کارت پایان خدمتشه :دی

منم خیلی حرف ها رو نمیتونم توی اینترنت بزنم ولی در حد همین چیزایی که گاهی آدم دوست داره بنویسه بد نیست 

وگرنه این وبلاگ مربوط به Primary Sasan نیست :دی یه حالت Optional داره

راستی کجا بهم پیام دادی دیگه ؟ اگر توی اون سایت دادی که من خیلی وقته درخواست بن داده بودم و بن شده یوزرم و دیگه اونجا نیستم

ایمیلم رو هم یادم نیست بهت داده بودم یا نه حالا چک می کنم ببینم اگر ایمیل دادی جواب میدم

اگرم چیزی رو از قلم انداختم بگو 

راستی سعید من خیلی وقته گوشی ندارم چون به کارم نمیومد زیاد خطم رو هم دادم به یکی از آشناهام و در کل با این تکنولوژی خدافظی کردم

اینم گفتم شاید دونستنش بد نباشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">